Sisådär.

Då var allt inhandlat. Tror jag. Funderar på en sak till, men jag har ju gott om tid på mig..
Inhandlade mina biljetter idag till juldagens galej.
Följande ungefärliga diskussion utspelade sig, vet ej om jag blev så mycket klokare.

Jag: När är det insläpp?
Biljettnisse: Vi öppnar 18.00
Jag: Ah, vad bra, då kan man alltså komma och ta stämpel och sen gå hem?
Biljettnisse: Nja, alltså, man får ändå stå i kö.
Jag: (Eh) Okej...
Biljettnisse: Alltså, det går ju ganska fort när man har biljett.
Jag: Okej. Det står här att den gäller fram till 23, så om man är där cirkus 22.30 bör det vara lugnt?
Biljettnisse: Eeeh ja, alltså, är du framme 23.30 så är det nog lugnt.
Jag: Hmm. Okej, tack då.

Summa summarum. Det tar ungefär en timme att komma in om du har förköpsbiljett kom jag fram till.
En säker källa bekräftade något liknande.
Ett tag efter det blev jag lite bitter och tänkte vad fan, varför ska man ut på juldagen egentligen, man är ju bara som en packad sill bland allt folk. Men men, det löser sig säkert.

Anledningen till att jag är så misstänksam och måste fråga massa är att jag har varit med om liknande scenarion tidigare, men tror man har fördel med biljett men i själva verket går det långsammare..
Nåja, den som lever får se.
Nu: Sova.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0