Teamfezt.

Igår var det "teamdag".
Dagen började med teambuilding ute på Kolboda. Där stod vi med gassande sol i ryggen  och kisande ögon och lyssnade och förfarades. Jag hade lagt in mitt veto att jag INTE vill deltaga i några balansövningar, sen jag fick min hjärnskakning är min balans under all kritik "..och så börjar vi med en balansövning" säger instruktören. Fan.
Men, det gick bra det också.
Dagens pris som klätterapa går till Emma. Notera att det står "Gotland" på hennes byxor. Hon pilade fram och tillbaka över den smala vajern som vore den flera meter bred. Är väl så när man är från Gotland kan jag tro. Man gör nog sådant på sin fritid. Så måste det vara. image29

Dagen fortsatte med sedvanlig fest hemma hos Henke. Som det alltid har varit, och förmodligen alltid kommer att vara så länge han jobbar i Team 5 åtminstone.
Teamet fortsatte att briljera genom att lyckas samarbeta och brassa på en rejäl omgång tacos. (Tak-ås enligt Johan)
Trots avsaknaden av hårda skal (!!!!!!!!!) funkade mjuka faktiskt helt okej.

Som vanligt hade vi en del inkräktare på festen, gamla femmor så att säga. Kul att se er, känns som gamla goda tider när vi alla var samlade. *snörvel*
Titti här t.ex.

Sedan pilade vi hem till Titti för att hämta Singstar. Det var roligt, jag är tveksam till att grannarna höll med, men såhär kunde det se ut.
Titti spöar skiten ur Daniel:

Sen hade jag en hel hög med bilder, men min telefon beslutade sig för att dö, och valpen har ätit upp laddaren.
En vacker dag så.
TACK! team 5 för en superrolig kväll.

A sunday @ work.

Herre jössös, så många vi är på jobbet idag. Som en vanlig vardag fast ändå inte. Det är mysigt.
Haha, jag såg minsann schlagern igår. Vilket magplask.
Jag har förresten kommit på att om man vill ha något gjort så KAN man faktiskt ta hjälp av andra.
Vi är ju tre glada peoples som ska till tyskland om 2,5 veckor. Mitt förslag att ta färja till Helsingör tokdissades "för det tar ju flera timmar extra!" Sedan NÄR tar det "flera timmar extra" att ta en färja som går var tjugonde minut? Nåja. Jag fick faktiskt vika mig för idéen att ta bron istället.  Det blir nog bra, detta.
Min förmodade semester 19 juni 15.30 föll platt till backen, jag inser att jag av någon skum anledning har önskat att jobba midsommardagens natt, HUR dum får man egentligen vara.
Så jag går på semester 02:00 lördag natt, whoppi!
Men det är bara att stå sitt kast.
Allt går bra med valpskrället också, btw.

NU ÄR HAN HEMMA!

Eller ja igår.
Allt har gått fantastiskt bra, han är verkligen så stencool!
Först åkte vi bil i 1,5 timme, sen flyg..vi kom till flygplatsen och skulle checka in, genom säkerhetskontroll med en väska i en näve och en hund i andra, och saker i fickan som höll på att ramla ut. Jag var svettig och uppjagad som en gris, men han på min arm tog det hela med ro. ;)
Sen lade han sig vid gaten och somnade, trots massa "ooh" och "aaah" runt honom. Väl på flyget var det trångt och jäkligt, och han låg mer innanför än utanför sin väska, men han tvärsomnade och jag fick väcka honom när vi skulle gå av, han vaknade inte ens när vi landade..
Väl framme hade han fått smak på sin väska och tänkte minsann inte gå ur, i ankomsthallen låg han och sov medan jag väntade på mitt bagage.
Han sov sedan gott på min soffa hela kvällen.
Idag fick han träffa sin "syster" Ariel. Han tog det hela med ro, men hon var mycket konfundersam till en början, helst då han försökte snutta på henne. Hon frös till osäker på vad hon skulle göra. Hon har ju aldrig haft valpar samt att hon är kastrerad, inga modersinstinkter där inte. :)
Men de har lekt, faktiskt, och de ligger gärna nära varandra i soffan. Han följer efter henne när han får tillfälle, Ariel är helt slut, stackarn, haha!
Bussar,bilar,cyklister,spöregn, ja, han tar allt med ro.
Han gillar dock att leka med sånt han inte får leka med, såsom mitt hår och toarullar,,men men, det tar jag gärna.
Så, välkommen hem Jetson!