Fortfarande 0-1 till soffjäveln.

Ja, är det inte sorgligt. Jag har helt enkelt inte orkat.
I morgon jobbar jag till 20:30. Lördagen är ju att fetglömma. Då misstänker jag att jag blir bryskt väckt av min väckarklocka mkt tidigare än vad jag egentligen föredrar att gå upp en ledig dag.
Men vad gör man inte..
Min kollega Nettan kom förresten med en alldeles strålande idé. Jag kan ju faktiskt knata över gatan till studentlägenheterna och sätta upp en lapp att soffsatanshelvetet bortskänkes med glädje om du hämtar den själv. PS. Den är skittung och förbannat otymplig.
Kanske kan funka ändå?
Jag skulle glo på Lyxfällan ikväll hade jag tänkt. Vilket jag också gjorde. En stund...
Jag satt och var rosenrasande en stund innan ögonen började falla ihop, ett i taget.
Kl. 20:45 sov jag gott. Som tur var vaknade jag med ett ryck strax efter 21, tur det, då sparkade ju Efterlyst igång.
Nedrans hörnsoffa. Jag brukar väl aldrig somna i soffan. Eller håller jag på att bli gammal? Huvvaligen.
Nu har jag åtminstone tryckt ner en del av min lön i diverse företags giriga munnar. Med andra ord, varenda räkning är betald. Pluspoäng till mig. Woo-tisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0