Vintersatansjävel.

Mjaha! Så var det dags igen.
Jag verkligen avskyr vinter. Så enkelt är det.
Nu har jag fått nackspärr som inte är av denna världen, förmodligen för att jag går omkring (oftast med håret uppsatt) i en jacka som inte ger något skydd alls för min nacke.
Vintern är bara till besvär. Det är Kallt.Blött.Halt.
Samt att man måste ha på sig så förbenat mycket kläder att man ser ut som en stoppad korv.
Hund-asen vill inte gå ut när det snöar. Men det går tydligen alldeles ypperligt att gå ut när det INTE snöar men snön ligger i stora drivor.  Och vem far omkring i andra änden av snöret som bambi på hal is. Jojo!
Den enda gången jag kan acceptera vintern till fullo är en klar solig dag med ett par minusgrader och frasande snö, på promenad med trevligt sällskap. Eller varför inte på en hästrygg? Annars så kan det likaväl vara.
Jag har ju bott i Spanien, och vintrarna där är förvisso i regel snöfria, men jävlar vad det regnar. Det öser ner konstant, veckovis i sträck. Snön lyser ju åtminstone upp lite..

Jag vill ha sommar med varma klippor och hud som luktar sol. GEMIG. *whines*

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe jag kan tänka mig dig där bakom hunden när de e snorhalt ute, underhållande ;-)

2007-11-07 @ 07:08:39
URL: http://mugge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0