Fröken ordpolis har ordet.

Ni som känner mig hyfsat vet att det finns en sak jag avskyr. Jag skulle nästan vilja dra det så långt att jag vill säga att det är det värsta jag vet.
Särskrivningar gott folk, särskrivningar. Jag mår fysiskt dåligt när jag ser en särskrivning. Ja, på riktigt.
All usel grammatik är störande, men ser jag en text med särskrivningar i måste jag knipa ihop ögonen, börja om från början och hoppa över den infekterade delen.
Överdrivet? Ja kanske. Men folk kan vara fixerade vid så lustiga saker, att jag gott tycker att jag kan få störa mig.
Det är ju ändå ganska harmlöst.
Så förbaskat svårt kan det ju inte vara att skriva rätt? Det är ju inte så att det är jobbigt att skriva ihop det som skall vara ihopskrivet? Tvärtom, du slipper en dutt på din mellanslagstangent.
Har du läs- och skrivsvårigheter alternativt är 8 år gammal så är du ursäktad. Inte annars.
Det är inte okej.
Okej? Tack.

Kommentarer
Postat av: Johan

Uh, sär skrivning som är så mysigt. Det är jätte trevligt att sär skriva! Du borde testa, du kanske skulle gilla det jätte mycket?

2007-10-22 @ 21:47:19
URL: http://www.grebom.blogspot.com
Postat av: Frida

Aaaaaaj! =(

2007-10-22 @ 22:24:47
Postat av: Kalle

Jädra fin blogg du knackat ihop, den ska jag följa med intresse. Kan inte annat än att hålla med dig om särskrivningar, jag trodde jag var ensam om att störa mig på denna onda styggelse.

2007-10-23 @ 01:30:42
URL: http://hansomkan.blogspot.com/
Postat av: Frida

Klart du inte är ensam. Great minds think alike =)

2007-10-23 @ 06:43:02
Postat av: Daniel Ernstson

Alla har vi något, jag ogillar dumma människor, som Pol Pott och liknande men du ogillar sär skrivning.

2007-10-23 @ 11:50:37
URL: http://theernst.blogspot.com
Postat av: Klara

Vår sär skrivnings drottning ;)

2007-10-23 @ 18:13:36
URL: http://www.klaras.se
Postat av: Frida

Daniel: Heter han inte Pol Pot? ;)
Klara: Ja, det kan ingen ha missat =D

2007-10-23 @ 18:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0