Vuxenpoäng?

Vuxenpoäng...ni vet sådana saker som människor gör/säger som kan anses vuxet och....mossigt?
Till min fasa har jag upptäckt att jag faktiskt har en del på pluskontot, och att det känns ganska....skönt!

Here goes:
Jag kan tacka nej till den där sista ölen (praktiskt!)
Jag storhandlar. Praktiskt.
Jag försöker (oftast) att vika tvätt direkt nere i tvättstugan istället för att låta det stå i tre dagar. Japp,praktiskt!
Funktion går före form..ibland. Det är dösnyggt med den där bruna skinnjackan, men KALLT när snålblåsten piskar runt hörnet. Det kan väl anses som pra.....ja, ni fattar.

Och säkerligen en massa mer.
Min lya är placerad rakt över en hel länga med studentlägenheter. Igår festades det hejvilt.
Jag satt i min soffa och blängde surt på de överförfriskade studenter som hängde ut genom fönstrena och gastade och skrek.
Jag som snart ska sova! tänkte jag.
Jag är verkligen ingen torrboll vad gäller att partaja, men på en måndag? (måndag!) Bah!

Håller jag på att bli vuxen? Yikes.
Eller....det kanske är ganska skönt.

Jag vill dock tillägga att jag väger upp min oerhört  vuxna attityd med att gilla practical jokes, att kittla folk, matkrig och andra mindre mogna saker. Tur är väl det, kanske.


Kommentarer
Postat av: Daniel Ernstson

Den dagen då ungdomens kista är igenspikad är den dagen då man köper fikabrö' samtidigt som man storhandlar och tvingas säga till kassörskan att, du jag har en drickaback på vagnen, hälften sodavatten, hälften falcon bayersk lättöl....

Då är det dags att lägga ner, och nej det finns inga undanflykter för detta!

2007-10-24 @ 10:31:10
URL: http://theernst.blogspot.com
Postat av: Emma

testing

2007-10-24 @ 12:58:05
Postat av: Emma

Så nu vet Ja att de funkar... var ju tvungen att testa innan, e inte den som e inne i bloggsvängen.. ingen just nu iallafall ... =)
Ville bara skriva att ja älskar dej kusin vitamin o att ja tycker att du omedelbart bums ska flytta till Götet...
Lära Emma alla de här vuxen poängen som du tydligen lärt dej fast du e yngre än mig...

Som tex...
Kan aldrig tacka nej till den sista ölen... propsar snarare på att ta en fem i fem drink ;)
Storhandlar typ nästan aldrig, har kanske hänt nån gång.. vet inte riktigt varför men så e de bara ..
Tvättningen kan jag dock hålla med om.. fast ja tvättar ju hemma i min fina tvättmaskin så de blir ju automatiskt att man viker tvätten där så det blir la inget vuxen poäng till mig ändån. =(

Så ja lägger ner... :)
Ville bara skriva o säga hej iallafall :)
Massa kramar till dej min käresta ...

2007-10-24 @ 13:02:50
Postat av: Frida

Daniel: Jag köper faktiskt mördegskex ibland...är det kört?! Drickaback köper jag extremt sällan om någonsin, och definitivt inte bayersk lättöl =)

Emma: I know, I know ;) Men jag trodde att du storhandlade faktiskt..!

2007-10-24 @ 18:29:27
Postat av: Daniel Ernstson

Mördegskex... mmmm... det är svårt men det lutar mer åt Kista än my little ponny ialla fall...

2007-10-25 @ 07:59:09
URL: http://theernst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0