Det var då väl själva fan...

..så svårt det ska behöva vara när man ska resa någonstans som involverar en sträcka som är längre än, säg 5 mil..
Som ni vet så ska jag hämta valp om typ tre veckor. Det är nu mer eller mindre bestämt att jag ska flyga både upp och hem.
Snabbt smidigt, och jag tröttnar aldrig på att flyga. Lika skoj varje gång.
Ni kanske tror att det bara är att titta ut ett par flyg som passar, och boka?
MEN!
Så är det inte.
De enda tiderna flygen går är relativt sent på kvällen. Jag ska ju sen vidare X antal mil norrut, och de tågen går bara varannan timme upp. Vilket leder till att  jag med nöd och näppe hinner med ett tåg som gör att jag är framme cirkus 21.00. Sen är det transport en bit med bil till uppfödaren. Inte ett alternativ.
Tåg är INTE ett alternativ. Minst 7-8 timmars restid och 3-4 byten...jag blir kallsvettig bara av tanken. Så segt.
Har dock hittat ett perfekt flyg som går till sthlm runt 10-snåret på morgonen, och jag kan åka hem vid 16-hugget nästa dag. Givetvis går detta flyg på onsdagen..min sista dag jag jobbar innan min ledighet.
Så jag ber en stilla bön att jag får byta dag med mig själv och vara ledig den också.
Ska höra mig för i morgon.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hoppas Jetson delar dina känslor inför flygresan.

En liten knodd på ett 8timmarståg, näe fy fan!

2008-04-10 @ 21:15:36
URL: http://www.grebom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0