Huvva!

Kommer till jobbet tidigt (!) en måndag.
Känns som att jag har ett helt grustag i ögonen. Beror inte bara på trötthet, utan det där, vad det nu är, som jag har i ögonen ibland.
JA, jag ska försöka få det uppkollat, precis som det andra jag dragit på nu i eh, ett par år (halsen)
Den arla morgonstunden till trots så är jag vid ganska gott mod, åtminstone en timme.
Sen kommer första kallduschen, då det kommer fram att en kollega är MAGSJUK!
Uuuuuuh! Jag börjar darra på underläppen och en tår kan skönjas i min ögonvrå.
Nja okej, kanske inte så, men jag spärrade upp ögonen och hjärtat började bulta.
Sen lyssnar jag på en annan diskussion och hör att en ANNAN kollega också är sjuk. (Daniel, inte magsjuka va??)
Försökte få info om VAD för slags sjuk denna kollega må vara, men fick inte fram mer. Så läser du detta Daniel får du gärna kommentera, och skoja INTE om det, för det är inte roligt.
Min kära chef kom förbi och frågade "vill du ha vitpe....."
"JA!" gastar jag och trycker in ett 10-tal vitpepparkorn i käften.
Better to be safe than sorry.
Så nu sitter jag här med öronen på helspänn.

För att summera helgen då.
I fredags var det partaj, mycket trevligt!
Det var nog en och annan som tittat lite väl djupt i glaset, men det som händer hos Henke stannar hos Henke.
Jag ägde Anders i Singstar, men ju mer alkohol vi drack desto mer började det likna skrål. Stackars grannar!

Vart lite fundersam i lördags när jag vaknade och hade betydligt mer alkohol med mig hem än vad jag kom dit med på fredagen.
"Gaaaah vems vin har jag nu tagit?" tänkte jag, innan jag kunde dra en suck av lättnad. Kom på att jag hade vunnit en del.
I lördagen var det bowling. Sååå nära jag var att vinna, men jag tappade fokus sista rundan. Kan ha berott på ölen som flödade ner i strupen.
Grymt kul, bowling är underskattat!

Igår jobbade jag övertid. Skönt att ha det gjort.
Nu: Jobba administrativt (surpriseeeee!)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hallojs! Låter som att du har haft en helskön helg! Jag hoppas innerligen att du slipper den där sjukan som går... Jag har haft den och det är inget jag kan rekomendera... :-) Längtar till den 29/2, för det är väl fortfarande så att vi ska ha en dejt då?! Massa friska kramar

2008-02-11 @ 10:28:02
URL: http://minnemmi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0