Hard work work..

Mjaha.
Gårdagen då.
Faktiskt, så gick det över förväntan. Iofs, att gå några längre sträckor under dagen var ju att glömma, det var bara ut en snabbis och sen hem igen.
Inomhus höll hon sig ganska lugn faktiskt. Eller ja, allt är ju relativt, men störtpanik hade hon inte, inte ens kring tolvslaget. Mycket bra!
Idag är det jobb igen.
Började 08:30, och har idag tagit 9 (!) samtal...blev relativt snart omstyrd till administrativt arbete.
Hur mycket man än jobbar med den där j*vla kön så minskar den inte..
Jimmy grusade mina förhoppningar ganska rejält. Tyckte att jag började se slutet på just den dagen jag höll på med, då han säger något i stil med "om man scrollar från andra hållet ligger hur mycket som helst!"
TACK! för den...
Tröttheten i team 5 är idag överhängande..
Två tappra krigare finns på plats, men tapperheten sviktar rejält.
Till skillnad från en stor del av sveriges befolkning är vi faktiskt ej bakfulla, men tröttheten ligger som en tjock yllemössa. Slängde ett öga på min kära kollega förut, då såg jag att han satt förnöjt med huvudet bakåt och blundade. Han kände nog onda ögat, för han tittade upp med kisande ögon.
"Du sover väl inte?!" frågar jag.
"Jag har rast, och då gör väl jag vad jag vill!" fick jag till svar.
Ja, förvisso, det hade jag inget bra svar på.
Om 1 timme och 40 minuter får jag gå hem. ÄNTLIGEN.
Kanske man kan tycka att man förtjänar lite ledigt nu, men icke, idag är det bara tisdag, sen fortsätter veckan som vanligt...med en sen tid på fredag. Livet är underbart!

Kommentarer
Postat av: Marie M

Det låter ju suveränt!! Snart hemåt nu juh, kämpa på! Hälsa Jimmy! Kramar!

2008-01-01 @ 15:22:41
Postat av: Marie M

Ibland så lyckas man! ;-) Ja, du.. det är en bra fråga, jag kan när som faktiskt! =) Har du tvättat min kofta än?! ;-) 1000 kramar till dig med!!

2008-01-01 @ 16:05:06
Postat av: Marie M

Tjohooo! Har du kollat med Nina?! Tänkte fara in till Kalmar idag men vilket väder det är... det snöar hur mycket som helst här... piuuh.. men bättre snö än regn som jag brukar säga! Krraaaaamm

2008-01-03 @ 11:35:53
Postat av: Marie M

Mamma fyller år då... att det alltid är något som strular... helgen efter det är jag ledig! Kram

2008-01-03 @ 18:05:33
Postat av: Marie M

Sorry, kan inte då heller... :-( Kan ni helgen v 8?? Din blogg har blivit kanonfin btw. Kraam

2008-01-03 @ 23:36:44
Postat av: Marie M

Kan helgen v 7 med! v 5 & 6 = upptagen! Kramis!

2008-01-04 @ 11:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0